איך לבנות קמפיין משפיענים שבאמת יגדיל את המכירות

איך לבנות קמפיין משפיענים שבאמת יגדיל את המכירות

אם חשבתם ששיווק דרך משפיענים באינסטגרם מיצה את עצמו, אז הערכות הן, שב-2019 הסכום שיוציאו על שיווק משפיענים, באינסטגרם לבדו, יעמוד על כ 2.38 מיליארד דולר. כמעט כפול משנת 2018, בה הוציאו 1.6 מיליארד דולר על משפיענים באינסטגרם

אחת הסיבות ששיווק משפיענים מושך כל כך היא, שזה לא מוגבל לתעשייה מסוימת. בכל תעשייה ניתן למצוא מוביל דעה ולחבר אותו למותג. לפי סקר של glossy  38% ממנהלי השיווק בתחום הבריאות, ו41% מהמשווקים בתחומי האופנה, אמרו ששיווק דרך משפיענים, היא ההזדמנות הגדולה של שיווק ב-2019. אך לצד ריבוי התוכן השיווקי באמצעות משפיענים, קיימת גם ירידה באמינות. הפיד שלנו באינסטגרם מוצף בבלוגרים שמצטלמים באלגנטיות של פיל, יום אחד עם מותג כזה למחרת עם אחר. העוקבים שלהם יודעים שמדובר בקמפיין פרסום, ושהבלוגר וודאי לא היה מעלה תמונה אם לא היו משלמים לו. הפרסום שצבר פופולריות גדולה כל כך בשל היותו תוכן שיווקי "אורגני" שפונה לקהילה יותר קטנה ואינטימית יחסית, הופך להיות שקוף והרבה פחות אפקטיבי מפעם. האינגייג'מנט נמוך יותר לפוסטים מהסוג הזה, והקשב של הצרכן נעלם. אלא אם יתמזל מזלכם כמו שקרה לנספרסו, ומרוב כל הקמפיינים שזורקים לעבר המשפיען, הוא לא ישים לב, ויעלה תמונה עם החבילה, כשהחבילה בחוץ.. כן זה קרה >>> אבל אל תבנו על זה

שיווק משפיענים כפי שראינו עד היום, הופך שקוף. מותגים צריכים לחשוב אסטרטגית, מעבר לפוסט הבודד, אלא על טיפוח מערכת יחסים ארוכת טווח ומתן ערך אמיתי לצרכנים. לפניכם כמה דרכים מומלצות לעבודה עם משפיענים ב-2019

✔ ערך ערך ערך.צרו תוכן איכותי עם ערך. לשלוח מוצר ולבקש מהמשפיען להצטלם איתו, כבר לא עובר מסך (או פיד). חשבו על קהל היעד של המשפיען ומה התוכן מעניין אותו, שעולה בקנה אחד עם ערכי המותג שלכם. כמו בכל קמפיין פרסום טוב. זה צריך להיות קריאטיבי, ויזואלי שמתאים לפלטפורמה, מעורר שיח, שיגרום לאינגייג'מנט גבוה

✔  מקצועי ואסתטי. היום בעידן הטכנולוגי, אין יותר תירוץ להיראות חובבנים. גם קמפיין משפיענים חשוב שיראה מקצועי. רוב המשפיענים יודעים לייצר לבד תוכן מרשים, אבל אם חשוב לכם לבלוט מעל שאר הפוסטים בפיד וליצור תוכן שיספר את הסיפור של המותג שלכם, אז וודאו  שהנראות תהיה אחידה ותראה מקצועית

✔ אינטראקטיבי.כדי לעודד תגובות לקמפיין, השתמשו בכל הפיצ'רים של הסטורי שמעודדים תגובה. שאלו שאלות, העלו נושאים לדיון ותנו לעוקבים להביע דעה.  ב-2019 הנושא הזה רק ילך ויגדל ואינסגרם יעלו עם יותר פיצ'רים להגדלת מעורבות

✔ בחרו במשפיענים לא "ממוסחרים". עולם המשפיענים הוא עולם דינמי. מי שאתמול פרסם חמישים מותגים, כבר לא יהיה אפקטיבי למותג שלך. מצאו את הבלוגר המדויק ביותר עבורכם, שלא מעלה כל שבוע, או אפילו כל חודש, פוסט מסחרי אחר. עבדו עם משפיענים באופן ממוקד יותר וכוונו לקהל יעד קטן ואיכותי. פנו למיקרו ונאנו משפיענים שיש להם אינגייג'מנט גבוה, זה משהו שניתן לבדוק בגלות בעזרת אינסטגרם אנאליטיק. לבלוג שלי בנושאלחצו כאן

✔ בנו תהליך ולא רק פוסט בודדלא זבנג וגמרנו. בנו תוכנית תוכן רחבה לאורך תקופה, הכוללת לפחות 3 פוסטים ו6 סטורי. כדי להצליח עם משפיען ב2019, בנו מערכת יחסים בין המותג למשפיען, לקהילה שלו. רככו אותם באמצעות פוסטים כמה שפחות מסחריים, שמעוררים עניין ומעניקים ערך.

✔ צרו האשטג ייעודי לפעילות שלכם, שהמשפיען ישתמש בה, בנוסף על התיוג של העמוד שלכם

✔ צרו פעילות משלימה מחוץ לעולם הדיגיטלי. כזו פוטוגנית שתייצר לכם חומרים לשנים. קחו מיקרו משפיענים ואחדו אותם סביב עניין משותף, טפחו אותם, השקו אותם ובנו קהילה.

Leave a Reply

Your email address will not be published.