איך להפוך לקוח זר לאיש המכירות הכי טוב שלנו ב-8 שלבים

איך להפוך לקוח זר לאיש המכירות הכי טוב שלנו ב-8 שלבים

מי זה איש המכירות הכי טוב שלנו? זהו לקוח שכל כך שמח שהכיר אותנו, שהוא רוצה לא רק להמליץ עלינו, אלא להיות המשווק שלנו ולספר לעולם כמה החיים שלו טובים יותר מאז שהכיר אותנו. הוא מאמין ששינינו לו את החיים לטובה, בדרכים כל כך משמעותיות שהוא רוצה להשיב לנו טובה.

נשמע כמו חלום, או יותר נכון הזיה? ספרו את זה להארלי דוידון מותג האופנועים הותיק שחבריו מלאים בקעקועים של הלוגו. גם בחברות הרבה יותר קטנות זה יכול לקרות. בשביל הסיכוי שזה יקרה, לקוח פוטנציאלי שלא מכיר אותנו צריך לעבור פאנל שיווקי של 8 שלבים

✔לספר לו מי אנחנו: מי אנחנו, מהו הדבר הראשון שאנחנו רוצים שצרכן שלא מכיר אותנו ידע עלינו. מה הפיץ' שלנו. מה התועלת העיקרית הנובעת מהשירות שאנחנו מציעים.

✔ לספר את ה"למה" שלנו: אחרי שהלקוח הבין מה אנחנו מציעים, זה לא הזמן למכירה. הוא רוצה להבין מה חשוב לנו, ואיך אנחנו יכולים לעזור לו בצורה שאף אחד אחד לא יכול: זה הזמן לחשוף אותו לתכנים שכתבת : בלוג, פודקאסט, סרטון.

✔לבקש ממנו להתחייב מבלי להתחייב: להירשם לניוזלטר שלא חופר עם אפשרות ליציאה, להשאיר פרטים כדי לקבל עוד מידע . לבקש ממנו לעשות פעולה כלשהיא שמעידה על רצון להתקשרות, נוכל לשגר לו הצעה למוצר מאוד פשוט ולא יקר, כדי ליצור חווית מחויבות מצידו

✔נבקש ממנו להאמין בנו. אם הוא אהב והתחבר לתכנים שלנו,  הלקוח יהיה מוכן להשקיע סכום קטן או את הזמן שלו כדי להכיר אותך יותר טוב. לדוגמא, הלקוח עדיין לא יהיה מוכן לשלם 4000 ₪ על קורס, אבל כן ישלם סכום סמלי עבור כנס של יום אחד שמעניק ידע מצומצם בנושא מסוים.

✔ נוכיח לו שהוא לא יכול בלעדינו. בשלב זה, הלקוח מנסה להבין אם הערך שהוא קיבל מאיתנו עד כה, משמעותי מספיק בשביל לשפר את החיים שלו. מתי הוא ידע שהוא לא יכול בלעדינו? אחרי שנענה לו על בעיה שמטרידה אותו בדרך הקלה והאפקטיבית ביותר. זה הזמן להראות לו שהשירות או המוצר שלנו זה בדיוק מה שהוא צריך, ליצור אצלו סקרנות ולהבין שאם יקח את הקורס המורחב, החיים שלו ישתנו לטובה באופן כלשהו.

כמשווקים אנחנו יכולים ליצור תלות דרך מסרים של הפחדה, שמזהירים את הצרכן שבלעדינו יהיה לו רע. אבל מסרים שיווקיים חיוביים יוצרים אמון, והופכים את הצרכנים לשגרירים.  מערכת יחסים שמונעת מהרצון להנאה ולא מהפחד מכאב, היא מערכת שיש בה תחושת חופש, קלילות וסיכוי להחזיק מעמד לאורך זמן.

✔ נציע לו את הקורס שישנה לו את החיים. הלקוח הבין שאנחנו עונים לו על צורך, החיים שו יותר טובים איתנו, והוא מוכן לשדרג. וזה השלב הטריקי שרוב העסקים נופלים בו . גם זוגיות ארוכת טווח או חתונה לא מעידים על המשכיות הקשר, כמו אחוז הגירושים הגבוה, השירות שקניתי יכול להפוך אותי לשגרירת מותג או לסתם עוד לקוחה שלא תחזור.

✔ נהפוך אותו לממליץ. המניע האפקטיבי ביותר אנשים לרכישה כיום, הוא המלצות של לקוחות. בשלב הזה אם בניתם כבר במערכת יחסים, תוכלו לבקש מהלקוח לעשות בשבילכם דברים שישווקו אותנו.  לאחר שהעברנו את הקורס, נעודד לקוחות להשאיר ביקורות חיוביות. אם זה לשלוח להם מייל עם הטבה המבקש להשאיר המלצות באתר, או בחנות המקוונת שלך או בעמוד הפייסבוק עם לינק ישירות לעמוד המתאים.  ננסח את ההמלצה שאנחנו מעוניינים בה. לדוגמא: הקורס אצל (שם הקורב) בנושא יצירת סרטוני וידאו, שינה את מה שחשבתי עד היום. זה הפך את היצירה לקלה, כיפית ופשוטה. אני היום משתמש במה שלמדתי כדי לקדם את העסק שלי וזה עזר לי להשיג עוד לקוחות.

✔ נבנה שגרירי מותג. הגענו לשלב הכי נכסף שיש. שגרירי מותג הם אנשים שכל כך מתלהבים מהמוצר שלך שהם מקעקעים את הלוגו שלו, ראה הארלי דווידסון ובכל הזדמנות כותבים ביקורות נלהבות על המוצר. ההבדל בין לקוחות ממליצים לשגרירי מותג הוא, שלקוחות ממליצים הם יותר פסיביים, הם צריכים דחיפה. לעומת זאת שגרירי מותג הם השופר של העסק שלך. המוצר הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם. הם מתייגים אותך כשמשתמשים במוצר. תוכן מבוסס משתמשים הוא התוצר של שגרירי מותג. צריך להשתמש בזה כמה שיותר וליצור מוטיבציה להמשיך בזה.

Leave a Reply

Your email address will not be published.