איך להפוך צופה בפרופיל הלנקדאין ללקוח- מדריך מעשי

איך להפוך צופה בפרופיל הלנקדאין ללקוח- מדריך מעשי

מקווה שקראתם את העקרונות המנחים לבניית פרופיל ממגנט. אם תתחילו לבנות את הפרופיל לפני שהבנתם את העקרונות, לא תצליחו להגיע לפרופיל ממגנט. אם עדיין לא קראתם את העקרונות המנחים לבניית הפרופיל לחצו כאן. אחרי שהבנו את העקרונות המנחים, אפשר להתחיל לבנות את החלק המעשי של הפרופיל.

נתחיל בחלק העליון של הפרופיל, והחשוב מכל- תמונת הנושא והכותרת.

תמונת הנושא

כבר דיברנו על כך שפרופיל הלינקדאין משול לדף נחיתה. והמטרה של דף הנחיתה היא אחת ויחידה והיא להניע לפעולה!

תמונת הנושא בלינקדאין משמשת אתכם כבאנר פרסומי באתר החברה, אז לא תנצלו אותו? דמיינו לעצמכם שאתם משווקים מוצר דרך דף נחיתה, וכשסוף סוף הלקוח הפוטנציאלי נכנס אליו, הוא רואה עמוד משעמם בלי תמונות ועם הרבה מלל. זכרו שהלקוחות ישקיעו כ-8 שניות בעמוד שלכם. תוסיפו לזה את כמויות המידע שאנחו צורכים מדי יום, מה הסיכוי שהלקוח ישאר וישאיר פרטים? קלוש. קשה לי להבין מדוע כל כך הרבה פרופילים משאירים את התמונת נושא הגנרית של לינקדאין ומאבדים את עניין הלקוחות.

מה תוכלו לשים בבאנר?

חשבו כיצד תוכלו להניע לפעולה (ליצור עניין) באמצעות הבאנר. חשבו מה הדבר האחד שאם ידעו אותו ירצו לפנות אליכם, או להשיב להודעה מכם.

חלק מהאפשרויות:

  • הצעה מפתה
  • יתרון ייחודי
  • פטנט רשום
  • פרס שזכיתם בו
  • כנס יוקרתי שהרצתם בו
אצלי, "ההצעה המפתה" היא הדרכת לינקדאין לעסקים מתנה ללא התחייבות, עם לינק ב"אודות"- וזה עובד. גם קובעים דרך הלינק וגם מגיעים לקרוא את ה"אודות" אם גם אתם מעוניינים לשריין שיחה של 20 דק' בה אעזור לכם לקדם את העסק באמצעות לינקדאין מוזמנים ללחוץ כאן

צירפתי עבורכם כמה דוגמאות ממשפיענים מוכרים בעולם העסקי. אתם יכולים לראות שכולם הבינו מה המסר האחד שהם רוצים להעביר, ואותו הם פרסמו בתמונת נושא.

***טיפ****שימו לב, רוב הגולשים משתמשים בנייד. והתצוגה הזו מצמצמת את התמונה. נסו למרכז את המידע החשוב בדקו כיצד נראית תמונת הנושא בפרופיל מהנייד.

כותרת/טייטל

בכותרת ניתן להקליד 120 תווים. נצלו את כולם. זה המקום בו רוב האנשים כותבים מה הם עושים, ואת שם החברה ועוצרים שם. זהו הנכס הנדלני הכי יקר בלינקדאין! למה? כי כשמחפשים בגוגל את המומחיות שלכם, הכותרת שלכם תופיע והיא זו שתקבע אם הגולש יכנס אליכם לפרופיל.

השיטה שפיתחתי לכתיבת כותרת מוצלחת:

  1. התחילו בלהציג את התפקיד שלכם ושם החברה. השתמשו במילות מפתח- הקהל שלנו מחפש בחיפוש בלינקדאין לפי מילות מפתח.
  2. למה שיבחרו בכם? כאן המקום לכתוב שוב את היתרון הכי גדול שלכם. (כמה שיותר לחזור עליו כמו מנטרה כך זה ישדר מסר אחיד וברור)
  3. הוסיפו אימוג'ים- תמיד תחשבו איך אפשר לבלוט מעל המתחרים. שימו לב בחיפוש שעשיתי תחת "linkedin" אני היחידה בשורת החיפוש עם אימוג'ים צבעוניים. זה בולט ובתת מודע אנחנו נמשכים לדברים שהם שונים.

אודות

זהו החלק הכי חשוב, אחרי הטייטל. נצלו את כל 2,000 התווים (כולל רווחים). למרות שניתן לכתוב 2,000 מילים בחלק הזה, 3 השורות הראשונות הן החשובות ביותר, מפני שהן מופיעות בגלוי. כדי לקרוא את ההמשך, צריך ללחוץ על SEE MORE. ואת זה לא כולם עושים ב-8 השניות. בשורות אלו תתחילו הכי חזק שאפשר. מקסמו את התועלות שהשירות שלכם מספק ואת התוצאות שאתם מבטיחים ללקוח. וזה המקום לעוף על עצמכם, אבל רק אם אתם יודעים שזה מעניין את הלקוח.

חשבו על הקופירייטינג באודות כמו דף נחיתה וחלקו אותו לשלבים לפי שלבים וכותרות (כמובן באנגלית):

  • מי אני?
  • מדוע לבחור בי?
  • מי בחר בי עד היום, מי הלקוחות שלי?
  • מה המומחיות שלי?
  • מה ההצעה המוגבלת שלי להיום?
  • היכן ניתן ליצור איתכם קשר- טלפון, מייל, לינק ליומן פגישות

לפני שאתם מסיימים כל חלק, חשבו כיצד תוכלו לגרום לו להפוך ליותר מעניין ובולט. ניתן להוסיף מדיה – לינקים לבלוג באתר, או לכתבות שכתבו עליכם בעיתון, או white paper יעשירו את החלק הזה ויגרמו לו להיות נעים לקריאה.

רוצים לראות דוגמא? השקעתי המון בחלק החשוב הזה וכדי לא להעמיס כאן בכתבה, אשלח אתכם לפרופיל  שלי ללשונית "אודות" לקרוא את כל חלקי הפרופיל

מוזמנים להציע חברות בלחיצה כאן👯

בחלק הזה הזה יש הרבה טקסט, אז זכרו את העקרונות המנחים: חלקו את התקציר לפסקאות, שלבו מילות מפתח, ולא לשכוח להניע לפעולה (ליצירת עניין)

****טיפ**** קופירייטינג משכנע פונה לשתי האונות במוח. צרו רכיבים רציונליים כמו: גידול של 50% ברווח, עליה בהכנסות וכו, וצרפו סיבות רגשיות כמו: מעל 1,000 איש כבר השתמשו במוצר, חלון ההזדמנויות נסגר בסוף השנה.

ניסיון

הוסיפו רק ניסיון תעסוקתי הקשור לעסק שלכם, והרחיבו עליו בצורה ברורה ונעימה לקריאה. אל תכתבו רק תפקיד ואת שם החברה, הרחיבו על הניסיון שלכם. נסו להקפיד לרשום 5-7 שורות בכל תפקיד. צרפו המלצות ומצגות מפרויקטים מעניינים רלוונטיים שאתם מתגאים בהם.

***חשוב*** אם אין עמוד חברה בלינקדאין מומלץ מאוד לפתוח. ברגע שאין כזה, לינקדאין מצרף ריבוע אפור וזה נראה פחות מקצועי. וכל המטרה בלינקדאין היא להיראות הכי מקצועיים שיש וליצור מיתוג אישי מנצח.

לימודים והכשרות

פרטו מה למדתם בתואר ראשון ותואר שני וחברו את העמוד הרשמי של מוסד הלימודים.  לינקדאין ירחיב את רשת הקשרים שלכם ויציע לכם להתחבר לאנשים שלמדו באותו מוסד לימודים (במידה ויש למוסד האקדמי עמוד בלינקדאין). תמיד עדיף לצרף מוסד לימודים מוכר המופיע בלינקדאין, אבל אין לכם ממש שליטה אם אין לו עמוד עסקי וכנראה שלא תוכלו לפתוח עבורו. אז כדי לעבות את החלק של ההשכלה, בנו לכם פרופיל מלא בקורסים והכשרות. תוכלו להוסיף קורסים שלמדתם בחינם מUDEMY או hubspot  ואפילו לינקדאין. יש אפשרות לסיים קורס מלינקדאין learning ולהוסיף אותו ישירות לפרופיל.

דוגמא לקורסים שסיימתי מלינקדאין והאבספוט מהפרופיל שלי:

 

כישורים

כאן תוכלו לסמן כישורים בהם אתם טובים. למרות שזה מפתה להוסיף כמה שיותר כישורים, בחרו רק כאלו שתוכלו לקבל המלצות עליהם. ניתן לשנות את המיקום של הכישורים. מקמו ראשונים הכישורים שעבורם תקבלו את מירב האינדורסמנטס. לאחרונה בדקתי אם ניתן לשלוח לינק לאינדורסמנט כמו שניתן בrecommendation אך לינקדאין הסבירו לי שאין כזו פונקציה. ומי שרוצה להמליץ עליכם יצטרך להיכנס ידנית וללחוץ על סימן הפלוס ליד ההמלצה. רמז: אם תמליצו על אחרים הם יבינו את הרמז ויעשו גם לכם endorse בחזרה

אל תתיאשו נשארו לני שני נושאים חשובים וסיימנו⬇

התנדבויות

צרפו פעילות למען הקהילה- מטעמכם או מטעם החברה. פעילות כזו יכולה לעבות את הפרופיל ולהוות נדבך נוסף באישיות שלכם. בסופו של דבר כולנו עובדים עם בני אדם, ואנחנו רוצים לדעת שאתם גם אנושיים ויש לכם עוד עניין מעבר לעסק ולקריירה.

המלצות

לינקדאין מאפשרת לשלוח לינק לכתיבת המלצות בקלות לאנשי הקשר שלנו. כדאי לנצל את האופציה הזו, כי זה מאוד נוח ויעזור ללקוחות שלכם להמליץ עליכם. נכון שלפעמים לא נעים לנו לבקש אבל כמו שאמרנו פרופיל הלינקדאין הוא כמו עמוד נחיתה, וכדאי להוסיף ממליצים כדי ליצור את האפקט של ההוכחה החברתית.

לסיכום, החלקים הראשונים של הפרופיל הם החשובים ביותר. התמקדו בהפיכתם למשכנעים וממגנטים. זכרו שהתפקיד של לינקדאין זה להמיר את ה"מבקר" למתעניין ומשם כבר תוכלו בקלות רבה יותר לתקשר איתו דרך ההודעות ומשם לטלפון ומשם כבר כישורי המכירה שלכם יכנסו לפעולה.

אם גם אתם רוצים להצטרף לעשרות פרופילים ששודרגו בעקבות שיחת יעוץ של 20 דק', לחצו כאן (מהרו השבוע כבר כמעט מלא)

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.