האם אפשר לדעת אחרי יום אחד בלבד שהמודעה לא עובדת, ולהפסיק לשרוף כסף?

האם אפשר לדעת אחרי יום אחד בלבד שהמודעה לא עובדת, ולהפסיק לשרוף כסף?

לא מזמן דיברתי עם נציגה של פייסבוק שהסבירה לי שקמפיין ניתן למדוד אחרי 10 ימים בממוצע. מצד אחד זה הגיוני, כי לוקח לפייסבוק זמן להתביית על הקהל הנכון מתוך כלל הטרגוט (המודעה מוצגת רק לחלק מהקהל שטירגטנו, ואז לחלק יותר קטן מתוך הקהל הזה, ואז לחלק יותר קטן עד שמגיעה לקהל הרלוונטי ביותר) . סיבה נוספת היא שהמודעה מוצגת לאותו קהל מספר פעמים עד שהוא מבצע פעולה.

מצד שני, פייסבוק רוצים שנוציא כמה שיותר על הפלטפורמה לפני שנילחץ ונבטל קמפיינים. בכל אופן, אני ממש לא ממליצה לחכות 10 ימים כדי לבדוק קמפיין ורק אז לשפר את המודעה. זה פשוט לשפוך כסף. לא יכול להיות שנוציא במשך 10 ימים כסף על קמפיין ולא ננסה לעשות לו אופטימיזציה.

אופטימיזציה של הקמפיין מתחיל ברגע שבונים אותו.  AB טסטינג הנפוץ הוא קהלים וקריאטיב. אם אנחנו בשלב של בניית קהלים, ועוד אין לנו קהל גדול ואין לנו רשימת תפוצה, נתחיל בבדיקת קהלים.

לדוגמא, כדי לשווק את השירותים שלי, פרסמתי מודעה עם מטרה של מעורבות:

ואת אותה מודעה פרסמתי ל- 3 קהלים:

  1. קהל קר של עסקים שפונים לעסקים- 35,000 איש

זהו קהל שלא מכיר אותי, אך הם עובדים בשיווק עסקים B2B (עסקים לעסקים)

  1. קהל קר ורחב מתעניין בשיווק דיגיטלי בני 35-50 83,000 איש

זהו קהל שלא מכיר אותי אך מתעניין בשיווק אונליין (ללא בעלי עסקים בתחום השיווק אונליין)

  1. קהל דומה לקהל שהתעניין בסדנת לינקדאין 55,000 איש

זהו קהל שהכניס פרטים למודעת לידים בנוגע לסדנת לינקדאין

הוצאתי 33 ש"ח ביום על כל קהל.

האסטרטגיה שלי הייתה גם לצבוע עוד קהלים, לפרסומים הבאים, וגם לבדוק אילו קהלים יגיבו הכי טוב למודעה.

במקום להוציא 99 ש"ח על מודעה אחת ללא שום יכולת להשוות ולשפר את המודעה, חילקתי את אותה מודעה ל3 קהלים כדי להתחיל בקטן, לבדוק את התוצאות ואז לעצור את המודעה שפחות עובדת, ולהוסיף כסף על מודעה שיותר עובדת. 

התוצאות לאחר יום לפניכם:

מצד אחד, ניתן לראות שהעלות לתוצאה זהה ונמוכה בשלושת הקהלים. ומצד שני הCTR בקהל דומה הוא הכי גבוה. אנחנו רוצים CTR גבוה. זה נתון חשוב שאומר מה אחוז האנשים שהקליקו על המודעה מתוך כל קהל היעד. ככל שאחוז המקליקים על המודעה גבוה זה אומר שהיא יותר רלוונטית לקהל היעד.

ואכן, הרבה יותר הגיוני שבעלי עסקים שכבר היו מעורבים במודעה שלי בעבר, יהיו הרבה יותר רלוונטיים למודעות שלי בעתיד. הם קהל שכבר ראה את הפרסומים שלי ומכיר אותי והיה מעורב.

האם בשלב זה אפשר לעצור את הקמפיינים האחרים? מוקדם מדי לדעת. אני ממליצה לחכות יום או יומיים נוספים כדי שהתוצאות יהיו יותר חד משמעיות. כמו השינויים בעלויות לתוצאה והבדלים מובהקים יותר בCTR.

בכל מקרה, לא לחכות 10 ימים וכל יום לבדוק מה השתנה במודעה כדי לשפר אותה ולשכלל אותה. ולא להתייאש. אפשר לשפר הכל. גם אם המודעה לא עובדת, אז אפשר לעשות AB טסטינג של הקריאטיב לאותו קהל ואז לבדוק מה עובד יותר טוב.

מהר מאוד ניתן להבין איזה קהל עובד לנו יותר טוב, להשקיע יותר כסף במה שיותר עובד ולהוריד את מה שפחות.

רוצים לדעת מה לא עובד בקמפיין שלכם? הקליקו כאן לפוסט בנושא>>

Leave a Reply

Your email address will not be published.