הכירו את הנאנו-טלרס, מספרי הסיפורים החדשים שלכם

הכירו את הנאנו-טלרס, מספרי הסיפורים החדשים שלכם

פרזנטור לפרסום מותג, זה כל כך 2008. בעשור האחרון הרשתות החברתיות הולידו מיני סלבריטאים חדשים. משפיעני רשת, שהפכו לפרזנטורים החדשים. למשפיענים, המכונים בלוגרים, יש עשרות ומאות אלפי עוקבים. משפיענים יכולים להיות סלבריטאים, אבל לא בהכרח. היתרונות רבים. עלות של משפיען נמוכה יותר מפרזנטור סלב, אז במקום לשלם מאתיים מיליון ש"ח למפורסם אחד, כבר עדיף לחלק את הכסף בין בלוגרים באינסטגרם עם עשרות אלפי עוקבים ולקבל חשיפה עצומה. כולם עלו על הגל. פתחת מסעדה חדשה? מזל טוב, אם בלוגרית מזון באה לבקר, ותייגה אותך, גם אם אתה מגיש אבני צור ברוטב בשמל, אתה מסעדה ששווה לאכול בה. משיקה וואנזי חדש? אם משפיענית רשת עם עשרות אלפי עוקבים לבשה אותה ותייגה, המכירות יגדלו. לעומת זאת, אם משפיען לא הצטלם עם המותג שלך, או המליץ עליך, אתה לא באמת קיים.

קמפיינים של משפיענים הפכו יותר ויותר נפוצים בישראל. ממחקר של Humanz, חברה הסוקרת את הרשתות החברתיות, נכון ל-2018 ההוצאה לפרסום באמצעות משפיענים בישראל, עומדת על 12-15 מיליון שקלים. על פי ההערכות, מדובר בזינוק של כ-50% ביחס לשנה קודמת, היקפי צמיחה שמאפיינים תחומי פרסום טרנדיים שנמצאים בתחילת דרכם.

מצד אחד פרסום באמצעות משפיענים גדל, מצד שני הפיד שלנו מוצף. היום יש הרבה קמפיינים וקשה לחברות לבלוט. אלא אם יתמזל מזלכם, כמו שקרה לנספרסו, והמשפיען, יפרסם תמונה עם החבילה, כשהחבילה בחוץ.. כן זה קרה >>> אבל אל תבנו על זה. כמו שעידן הפרזנטורים תם ונשלם, גם עידן המשפיענים עובר תהליך שינוי. וכיום יש הרבה מאוד חסרונות לעבודה עם משפיענים שמדירים את רגליהם של מותגים רבים.

השינוי שחל בשוק המשפיענים

✔ עלות המשפיען עלתה. בהתחלה, ניתן היה לעבוד עם משפיענים תמורת מתנות, אבל מהר מאוד, "מתווכים" עלו על הפוטנציאל, נכנסו בדיוק בזמן לנישה לא מנוצלת והצליחו להשיג ראשוניות על החיבור בין חברות למשפיענים וכך להפוך ל"סוכנים" של משפיעני רשת ולגזול עמלה. בנוסף, המשפיענים החלו לדרוש יותר ובצדק, למה שהמותגים ירוויחו על גבם. כמה בדיוק?  במקרה הזול 1,000 ש"ח לפוסט אחד בפיד+ סטורי. במקרה הזול.

✔ הפרסום נהיה שקוף. בעקבות ההצלחה, וריבוי הקמפיינים, נוצרה רוויה ציניות וחוסר אמון בקרב העוקבים שלהם. כולם כבר יודעים שאחת ל…יעלה פוסט ממומן של הבלוגרית עם בגד כזה או אחר, כשכולם יודעים שהיא לא באמת משתמשת בו, אלא שילמו לה על הפרסום. המשפיען הפך מפרזנטור אמין, למוצר מדף שנמכר למרבה במחיר

✔ אינטימיות שהפכה להמוניותמדד האינג'ייג'מנט יורד, כי כמות עצומה של 300,000 עוקבים הופך לחיסרון. ככל שאתה יותר גדול ככה אתה יותר סלב. וכל הרעיון הוא, להיות "בקשר ישיר עם הבוחר".

לוואקום הזה נכנסים מיקרו ונאנו משפיענים- זה יכול להיות כל מוביל דעה שיש לו בין 5,000-30,000 עוקבים. זו יכולה להיות הבת של השכנה או בעל הגלידריה ממול.

היתרונות במיקרו שפיענים:

✔ יש להם יתרון לקוטן. בגלל הכמות הקטנה יחסית של עוקבים, האינטראקציה יותר אינטימית, קיימת תחושה שעוקבים אחרי עוד חבר. מרגישים בנוח להביע דעה ולשתף, ומפרגנים בתגובות. המשפיענים מצידם, יותר זמינים לענות להודעות העוקבים ומשתפים את הקהילה בחייהם

✔ עלות נמוכה יחסית. מיקרו משפיענים נמצאים בשלב בו הם מעוניינים להגדיל את כמות העוקבים ולכן עלות הפרסום תהיה נמוכה יותר, וככל הנראה גם מפרגנת יותר.

✔ פיד נקי ממסחריות. לרוב, הפיד שלהם יהיה לא ממוסחר והסיכוי שלכם לבלוט הוא גבוה.

✔ קהל יעד ממוקד. במקרה של מיקרו משפיען ניתן לפלח את הקהל באופן מדויק שיותר נכון למותג וכך להגיע לצרכנים שלכם בצורה הכי מדויקת

מדידת המשפיען

חשוב לבחור משפיען לא רק לפי מספר העוקבים שלו, אלא לפי אינגייג'מנט רייט הגבוה (engagement rate), או מדד האינטראקציה. מחשבים את המדד הזה לפי כמו ממוצעת של סך האנטראקציות לפוסט- לייקים, סייבים, תגובות ושיתופים, חלקי כמות העוקבים של המשפיען. למיקרו משפיענים, אחוז אינג'ייג'מנט טוב הוא מעל 15%. ככל שכמות העוקבים עולה כך, מדד המעורבות יורד.

קחו לדוגמא את ים תשובה, האינג'ייג'מנט שלה גבוה. בתמונה הזו, יש 101 תגובות+453 לייקים. אם נחלק בכמות העוקבים, המדד יצא 16.2%. והפיד שלה נקי מפרסומים. מיקרו משפיענית אידיאלית בעולמות הלייף סטייל.

איך מוצאים מיקרו ונאנו משפיענים?

✔חיפוש דרך האשטגים. אם תרצו לחסוך עמלת סוכן כבדה, השיטה הראשונה היא לעשות עבודת "ידיים" ובחיפוש של האינסטגרם להקליד את ההאשטגים הרוונטים לתחום שלכם. לשוטט בחיפוש, בהאשטגים רלוונטיים אליך ומשם לקחת את המיקרו משפיען שככל הנראה יעשה את זה תמורת המוצר או תמורת תוכן איכותי שתתן לו, כי הוא מעוניין שהקהילה תגדל.

✔דרך דף האקספלורר. בחיפוש תמצאו את הפוסטים המובילים ויש שם חלוקה לפי נושאים שיכולים לעזור לכם להתמקד במשפיענים הרלוונטיים לתחום שלכם

✔ הרבה משפיענים הם גם בלוגרים. אם תחפשו בגוגל בלוגרים בתחום שלכם, תוכלו להגיע למשפיענים באינסטגרם. יש להם קהל קוראים נאמן והם גם יוצרי תוכן מדהימים ויחברו את המותג שלכם בצורה אותנטית.

✔ חברות תיווך יש חברות שמתווכות בין משפיענים ומותגים. תצטרכו לשלם עלות נוספת עבור חברת התיווך, סכום שאיתו תוכלו להרחיב את קמפיין המשפיענים שלכם וליצור יותר באזז…לא חבל? אני ממליצה על עבודה מול המשפיענים ישירות.

עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם, אם משפיענים מובילים הפכו לנחלת העבר כי אינם אמינים בעיני הקהל, מה מונע ממיקרו משפיענים, להפוך לכאלה גם לאחר הרבה פרסומות בפיד? אז ראשית, העגלה כבר נוסעת אז שווה לקפוץ עליה בינתיים, שנית, יקומו עוד ועוד מיקרו משפיענים ותוכל תמיד לגוון. בינתיים תחום המשפיענים רק הולך וגדל.

Leave a Reply

Your email address will not be published.