אילו פוסטים לפרסם בעמוד העסקי בפייסבוק, כדי לקבל מקסימום חשיפה אורגנית?

אילו פוסטים לפרסם בעמוד העסקי בפייסבוק, כדי לקבל מקסימום חשיפה אורגנית?

עמלתם והשקעתם על עמוד הפייסבוק שלכם שנים, כתבתם תכנים, צילמתם תמונות מרשימות, חשבתם על תחרויות נושאות פרסים, וההשקעה השתלמה, תוך כמה שנים השגתם עשרות אלפי עוקבים. אבל עכשיו, במקום לקצור את הפירות אתם מגלים כי הפוסטים האורגניים שלכם לא מגיעים בכלל לעוקבים שלכם. כל פוסט מקבל תגובות פושרות אם בכלל, וגם אם תחליטו לעשות מעזה נועז ותפרסמו תמונה של טראמפ רץ ערום בשדה כלניות , החשיפה תהיה מזערית, וההרגשה היא שאתם מדברים לעצמכם. אין מצב יותר מתסכל מזה.


מידברן- עמוד עם 40,000 עוקבים מקבל חשיפה של 2500 איש, שזה 6% מהעוקבים

 

כדי להתגבר על החשיפה הנמוכה של הדפים העסקיים ובכל זאת לקדם אותם באופן אורגני, נבין למה בכלל פייסבוק עשתה את השינויים האלה.

השינויים החדשים נוצרו מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שהמודל העסקי של פייסבוק הפך להיות יותר מוכוון הכנסות מבעלי העסקים.  כיום, כל פוסט בעמוד העסקי זקוק למימון כדי להגיע אפילו לקהל העוקבים שמתעניינים בתכנים שיש לכם להציע. אבל הסיבה השנייה, שיכולה להוות הזדמנות עבורך, היא הרצון של פייסבוק בשימור הגולשים בפלטפורמה. כדי שתישארו בפייסבוק, צריך שיהיה לכם מעניין, לכן פייסבוק העלתה את החשיפה לתכנים מעניינים, בעלי ערך, שיוצרים מעורבות.

את החשיפה הגדולה ביותר, פייסבוק נותנת לקבוצות. החברים בקבוצות מעלים תוכן אותנטי, אם זה בקשה להמלצות אמינות, או שיתופים של חוויות, ותוכן כזה מעורר מעורבות ודיון, שמשאירים את הגולשים בפייסבוק. אז נכון, גם אם תכתבו תוכן מעניין, בעמוד העסקי, הוא לא יקבל חשיפה כמו בקבוצה, אבל בהחלט כדאי לתכנן אסטרטגיית תוכן, שתקדם את העמוד ותגדיל את החשיפה שלו באופן אורגני.

יש כמה אלמנטים המשפיעים על רמת העניין והמעורבות. מה אתם כותבים, האם זה מעניין או ספאם, תדירות התכנים, וסוג התוכן. נבחן את הצעדים שעלינו לקחת כדי למקסם חשיפה לפוסטים.

  • אין כזה דבר יותר מדי פוסטים. גם אם יש לכם דף שעמלתם עליו ויש לו עוקבים, האלגוריתם של פייסבוק חושף רק בין 2%-10%  בלבד מהתוכן האורגני שלכם. ולכן אם תפרסמו יותר פוסטים בזמן מצומצם הסיכוי שלכם להגיע ליותר עוקבים גדל. העמוד המצליח ביותר בעולם הוא של סמסונג שמעלה פוסט כל יום. לצפייה בעמוד לחצו כאן
  • צמיחה אורגנית לוקחת זמן. האלגוריתם הרשע של פייסבוק לא אוהב כשלא משלמים לו לקידום העמוד, מצד אחד. מצד שני הוא כן מקדם תוכן עם ערך לגולשים. אם התוכן שתעלו יהיה איכותי ויעניין, ותעשו זאת תקופה, לאחר מספר שבועות העמוד יגדל גם באופן אורגני.
  • המעורבות הכי גדולה שתקבלו הוא בוידאו. מחקר שפורסם בפברואר 2019 ,שניתח 94,000 דפי פייסבוק ו105 מ' פוסטים, גילה, כי וידאו מקבל את רמת המעורבות הגדולה ביותר. למרות זאת, רוב העמודים מפרסמים בעיקר לינקים ותמונה שמצורפת. למסקנות המחקר: https://bit.ly/2GOlNYy
  • האלגוריתם של פייסבוק מדרג אתכם לפי סוג הפרסום. בהקשר ישיר לנקודה הקודמת, פייסבוק יקדם פוסטים שמקבלים הכי הרבה מעורבות גולשים. אמרנו שוידאו מקבל הכי הרבה מעורבות, ולכן האלגוריתם של פייסבוק יחשוף אותו יותר. וזה הדירוג של שאר סוגי הפוסטים מהחשיפה הגבוהה ביותר לנמוכה: פייסבוק לייב, וידאו, תמונה, שיתוף פוסט, לינק עם תצוגה מקדימה, ולבסוף, טקסט בלבד.
  • פייסבוק לא אוהב לינקים ללא תמונה שמוציאים את הגולש החוצה. לכן כשאתם מפרסמים לינק, קודם העלו תמונה ואז לינק, כדי לקבל דירוג גבוה בפוסט
  • הגולשים לא קוראים פוסטים ארוכים. מחקר עדכני שבדק נתוני שימוש של גולשי פייסבוק ב2018 גילה כי הדפים הכי מוצלחים בפייסבוק כותבים פוסטים בין 50-150 תווים. משתמשי הפייסבוק גוללים מהר מאוד בין הפוסטים ואם תשלחו אותם למאמרים ארוכים או תחפרו לקהל שלכם, הם יתעלמו מכם.
  • שיווק ולא מבצע. אם המטרה שלכם בפתיחת עמוד פייסבוק היא מכירות, ופרסום מבצעים, זה לא מיועד לפיד, זה לקמפיינים. כדי ליצור עמוד שאנשים ירצו לעקוב אחריו, הוא צריך להיות מלא בתוכן מועיל, כיפי, ובעל ערך לקהל היעד שלכם.
  • WIFM- WHAT'S IN IT FOR ME.  בכל מה שתפרסמו, תתחילו לספר לקהל יעד שלכם מה יצא לו מזה, אם יקרא את הפוסט, ואז תפרטו. הרצאה חינם? אולי טיפ שיהפוך את החיים קלים יותר?תנו סיבה למה הגולש צריך לבחור לעצור על הפוסט שלכם מכל שלל הפוסטים

היום קשה מתמיד ליצור חשיפה אורגנית בעמוד העסקי שלכם, אבל זה אפשרי. לשם כך חייבים לשנות גישה. הפייסבוק כבר לא יכול להיות דבר צדדי שעושים על הדרך. כדי למקסם את התכנים, ולייצר חשיפה אורגנית אמיתית, צריך לתת רגע של מחשבה על כל פוסט ופוסט, ולתכנן את סוג התוכן שמעלים ולא רק את הטקסט עצמו. מי שכותב את הפוסטים צריך להכיר את כל הכללים של האלגוריתם ולא להעלות פוסטים מיותרים שלא יקבלו חשיפה. אם את מנהלת מותג או בעל/ת עסק, שבו עם מנהלי העמוד, ויחד הקדישו זמן וחשיבה לא רק על מה מעלים אלא איך ולמה. לכל פוסט יש פוטנציאל למקסם את החשיפה שלו ובסופו של דבר, אחרי חודשים של פוסטים נכונים, התוצאות יגיעו והעמוד יפרח בצורה אורגנית.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.