15 מאפיינים של דור ה-Z, שיעזרו לכם לשווק יותר טוב לדור שאחרי המילניאלס

15 מאפיינים של דור ה-Z, שיעזרו לכם לשווק יותר טוב לדור שאחרי המילניאלס

הכירו את הילדים החדשים בשכונה- דור הZ, המכונה גם פוסט מילניאלס, ו- iGeneration אם תמשיכו להתעלם ממנו אתם משאירים כסף על הרצפה.בשקט בשקט, בזמן שהייתם עסוקים בלייצר תחושת בלעדיות ודחיפות במסרים שלכם כדי שישכנעו את המילניאלס, גדל כאן דור צרכנים חדש, דומה ושונה בהרבה מובנים מהדור שהיה לפניו. החדשות הטובות: דור הZ מושפעים יותר ממובילי דעה ברשת. החדשות הרעות: נאמנות מותג אפילו נמוכה יותר.

ילידי דור הZ נולדו בסביבות תחילת שנות ה90 עד תחילת שנות האלפיים והיום הם טינאייג'רים עד גיל 20 פלוס, לפח הלמ"ס, בישראל יש כ- 1,200,000 צעירים שנולדו בשנים 1990-2000 ומהווים 13% מהאוכלוסיה, לעומת כ-1,000,000 מילניאלס  שנולדו בין 1979-1989 ומהווים כ-11% מאוכלוסיית ישראל. המספרים מראים, כי לדור הZ כוח צרכני אדיר לכן לא כדאי להתעלם מהם.

הבוגרים בדור בZ כבר באוניברסיטה, מה שאומר שהם תכף נכנסים לכוח העבודה וכוח הקנייה שלהם עולה בהתאם. לכן, לא משנה מה קהל היעד שלכם כרגע, דור הZ מהווה הזדמנות אדירה לעסקים לצמוח.

מאפייני דור הZ  נובעים מכך שהם בעידן הסמארטפונים שהפכו מתקדמים יותר בכל שנה, וזה בהשוואה למילניאלס, שגדלו בתקופה של שינוי ומעבר בין האופליין לאונליין. דור הZ מבלים יותר זמן בסמארטפונים ופחות זמן בטלויזיה מכל דור אחר. מבלים פחות בפייסבוק ויותר באינסטגרם, טוויטר ויוטיוב.

מה מאפיין את דור הZ, ובמה הוא שונה מהמילניאלס?

✔ אכפת להם מהעולם. ממש אכפת להם מהסביבה, מפוליטיקה ומבעיות חברתיות. הם מייחסים לכך חשיבות גדולה יותר מכל דור אחר. מסיבה זו, 55% מהדור הזה, בוחר מותגים ידידותיים לסביבה. למה אכפת לו מהסביבה? מחקר של גוגל מצא שבני הנוער מצפים ממותגים ייצגו את הערכים והציפיות שלהם ושל חבריהם.

✔ יזמים מלידה דור זה גדל בזמן המשבר הכלכלי והיה עד להתרסקות השווקים ולהוריהם שאיבדו את עבודתם. אין להם תחושה של ביטחון תעסוקתי. הם לוקחים את העניינים לידיים. והם לא מחכים לסיים את האוניברסיטה בשביל זה. למה? זה גם יקר וזה גם מיותר. היום ניתן ללמוד הכל אונליין. לפי מחקרים, דור הZ לא מרגישים שהם צריכים ללכת לאוניברסיטה כדי להצליח בחיים. הם מעדיפים לרכוש ידע בדרכים לא וירטואליות. 33% מהם לומדים קורסים אונליין, 20% קורא ספרים או ספרים מקוונים ו32% אחוז לומדים בכיתה מקוונת. למחקר המלא כאן רק 64% מדור ה-Z מתכוונים לעשות תואר, לעומת 71% מהמילניאלס. דור ה-Z עובדים בעבודות שלא דורשות תואר אקדמי, או שמקימים עסק ללא רכישת ידע רשמי.

✔ פחות נאמנים למותגים. לפי מחקרים, נאמנות מותג מניעה פחות את צרכני דור ה Z מאשר מילניאלס. דור הZ נולדו לתוך הפייק ניוז. מה שהפך אותם לסקפטים, והפרסום הפך אוטומטית לחסר אותנטיות. מותגים יצטרכו לעבוד קשה מבעבר ולייצר העדפת מותג על ידי בניית חוויות משמעותיות. כדי לגרום להם להאמין שמה שיש לכם הוא בעל ערך עבורם, תשתמשו בלקוחות אמיתיים להמליץ עליכם, הציגו חלופות גם אם מדובר במתחרה, הציעו את האלטרנטיבה הטובה עבורם. תנו להם להחליט. ילידי דור ה- Z אוהבים שמשתפים אותם, הם אוהבים לתקשר עם מותגים אונליין. אם זה להשתתף בתחרויות בפייסבוק, להגיע לאירועים של נותני חסות, להגיש הצעות למוצרים חדשים ולצרוך תוכן בפלטפורמות הדיגיטליות להתנסות, לתמוך באג'נדות חברתיות.

✔ מעדיפים מובייל על פני דסקטופ. 75% מדור ה-Z דיווחו כי המכשיר שבו הם משתמשים הכי הרבה הוא הסמארטפון. והם משתמשים בו גם כאשר קונים אונליין. הם מעדיפים מאפיינים כמו נוחות השימוש באתר ומשלוח מהיר, ויחליפו מותג בלי היסוס אם חווית השירות לא חיובית עבורם. חנויות האונליין צריכות להתאים את חווית הרכישה במובייל בצורה מדוייקת, אחרת דור ה-Z ילך למקום אחר, וכנראה לא יחזור.

✔ פחות סובלניים.  דור הZ משימתי, בעל מוטיבציה, ומכוון מטרה. אך ברגע שדברים לא מסתדרים כפי שהם היו רוצים הם ממשיכים הלאה, לפרויקט הבא, למשרה הבאה. ברגע שהתאכזבו משירות או מוצר, יחליפו אותו ולא יתנו לו הזדמנות נוספת

✔ חשופים יותר למשפיענים. דור ה-Z מבלים יותר זמן בזירות של המשפיענים, יוטיוב ואינסטגרם מאשר המילניאלס. הם מחפשים מידע ברשתות החברתיות, טרם החלט הקניה. באינסטגרם, הם מעדיפים לגלות מותגים חדשים וביוטיוב, הם מחפשים המלצות ומידע. בעידן הפייק ניוז, הם מעדיפים לקבל מידע על מוצרים מ"אנשים אמיתיים" מאשר סלבס, לכן עולם המשפיענים שכבר פורח בעשור האחרון ימשיך להשפיע אבל בצורה שונה. במקום משפיענים שהפכו סלבריטאים, יצוצו מיקרו ונאנט טלרס- משפיענים שכל הזמן מתחלפים עם עד 5,000 עוקבים. רוצים לדעת כיצד לעבוד עם מיקרו משפיענים?

✔ פייסבוק זה של זקנים בני 30. בשלוש השנים האחרונות פייסבוק איבדה 25% מהמשתמשים בגילאי 13- 17 . פייסבוק היא עדיין הפלטפורמה המובילה ברשתות החברתיות, אך הפער בינה לבין יוטיוב הולך ומצטמצם.

 תשומת לב של נמלה. דור ה-Z שגדלו בתקופת מסכים, משלמים מחיר כבד של הפרעות קשב וחוסר ריכוז הנגרמים עקב הגירויים הרבים שהם צורכים. יכולת הריכוז המממוצעת של מילניאלס היא 12 שניות, בעוד של דור הZ הוא 8 שניות בלבד. ואם זה לא מספיק, 8 השניות הללו כוללות בממוצע 5 מסכים במקביל. דור ה-Z לוחץ על "דלג" אחרי 4 שניות, בעוד שהמילניאלס לוחצים על הכפתור אחרי 8 שניות. לעומת זאת, מכיוון שגדלו בעידן המסכים, הם גם יודעים לעשות מספר דברים במקביל טוב יותר מהמילניאלס. אורך הפוסטים שאתם כותבים צריכים להיות קצרים ומתומצתים.

✔הם אוהבים וידאו. כבר אמרנו שהם מבלים ביוטיוב יותר מהמילניאלס, ומבלים בממוצע יותר משלוש שעות ביום בצפיה בסרטונים בסמארטפון. סטורי זו דרך מצוינת  לענות על הצורך שלהם בתוכן מהיר וקצר וגם על החיבה שלהם לסרטונים.

✔ פרטיות חשובה להם. הם מבינים שמה שעולה לאינטרנט, נשאר שם. פחות משליש מרגישים נוח להשאיר פרטים, אבל ירגישו נוח יותר אם יבטחו בחנות האונליין שהיא בטוחה מפני פריצות. לכן כשמבקשים תשלום אונליין, חשוב להדגיש את האבטחה באתר. לדוגמא, אם תכתבו על לחצן התשלום שלכם : תשלום בטוח, זה יתן תחושת ביטחון.

✔ מעדיפים חוויות על טכנולוגיה. למרות שהם מאוד טכנולוגיים, הם מעריכים חוויות ומפגשים אנושיים יותר מהמילניאלס. במחקר שנעשה לגבי הרגלי ההשכלה של הדור, נמצא כי 45% מהמילניאלס מדווחים שהם מעדיפים ללמוד קורסים אונליין לעומת 26% בלבד מדור ה-Z. לתוצאות המחקר לחץ כאן

✔ סומכים על מומחים יותר מאשר על ההורים. בדומה למילניאלס, הם מעריכים את מורים ובעלי מקצוע שיעזרו להם בהתפתחות האישית יותר מאשר על הוריהם וחבריהם.

✔ עצמאים ותחרותיים יותר. מילניאלס מעדיפים לעבוד בסביבה שיתופית ובעבודת צוות, ודור הZ מעדיפים לעבוד לבד ולעשות דברים בעצמם בתחום המקצועי והאישי.

✔ מעדיפים תקשורת פנים מול פנים. דור ה-Z מאופיין ביכולת איזון בין השימוש במסכים לבין יצירת קשר אישי, יותר מהמילניאלס שהסתגלו לסמארפונים ומתקשים להתנתק בפגישות אישיות.

✔ קנייה היא חוויה חברתית עבורם. דור הZ יבדוק את הרשתות החברתיות לקבלת המלצות טרם הרכישה, כשהמקור הראשון הוא יוטיוב (פי שניים מהמילניאלס) ובמידה ומוצרים לא עומדים בסטנדרטים, דור הZ לא מתביישים להגיד מה שהם חושבים ולפרסם את זה ברשתות החברתיות

לסיכום, כדי להתחבר לדור ה-Z חשוב להבין את הרגלי הצריכה השונים מדור הY. לבנות מותגים שמשפיעים לטובה על העולם, ליצור חווית קניה ייחודית, ולהנגיש להם את המידע בצורה מדויקת ובפורמט של וידאו. וכדי ליצור אותנטיות, מומלץ לשתף עולה עם יוטיובר או מוביל דעה אינטסגרמי שיכול לקדם את הרעיון שלכם.

Leave a Reply

Your email address will not be published.